Strategie logistyczne okazują się skuteczne w każdym przedsiębiorstwie, jednak aby tak się stało, trzeba nie tylko przeanalizować rynek, ale uwzględnić także wiele innych czynników. Nie zmienia to faktu, że zbiory wytycznych, czynniki sprawcze i podstawy pomagające w koordynacji celów, planów i ogólnego funkcjonowania firmy są kluczowe dla efektywnego działania. Oczywiście, strategia sieci dystrybucji będzie wyglądać inaczej w większości przypadków, dlatego tak ważne jest odpowiednie zaplanowanie.
Proces opracowania strategii logistycznej
01 KONTEKST I CEL BIZNESOWY
Rozpoznanie założeń i planowanego kierunku rozwoju firmy
02 KRYTERIA I ZAŁOŻENIA
Określenie czym kierujemy się przy ocenie scenariuszy
03 SCENARIUSZE I ICH OCENA
Wypracowanie, wstępna selekcja i ocena poszczególnych scenariuszy
04 REKOMENDACJE
Warsztat i prezentacja końcowa z wynikiem projektu
Efekty
Case study
Zestaw rekomendacji w formie roadmapy i wybór optymalnego scenariusza realizacji operacji logistycznych
Okiem eksperta
Decyzje strategiczne są zwykle złożone. Z jednej strony mamy biznes, z drugiej kompleksowe i trudno porównywalne scenariusze. Poprzez doświadczenie, analizę i zdolności pozostania w rozważaniach na poziomie menedżerskim, sprowadzamy alternatywy do wspólnego mianownika.
Dariusz Kierski
Senior Consultant
Kontakt w sprawie oferty
Bartosz Jacyna
Partner, Business Development