Co zyskujesz?
Przełożenie założeń biznesowych na koncepcję lub projekt szczegółowy zgodnie z zasadami sztuki, najnowszym stanem technologii i doświadczeniem z wdrożeń.
Wartość: niezależne rozwiązania spełniające biznesowe wymagania
Dostarczamy: nowoczesne koncepcje, oparte na doświadczeniu i liczbach, realizujące cele logistyczne i biznesowe
Kontakt w sprawie oferty

Bartosz Jacyna
Partner, Business Development
Jakie usługi realizujemy?
Masterplan logistyczny magazynu »
Kompleksowe projektowanie logistyki magazynowej składa się z:
• analiza przepływów, prognozy, zapotrzebowania, wielkości magazynu,
• kalkulacje finansowe CAPEX / OPEX / ROI,
• rysunek layoutu, umiejscowienia stref, regałów, automatyki, ciągów komunikacyjnych,
• inne elementy wpływające na optymalne i bezbłędne działanie magazynu.
Masterplan logistyczny to projekt optymalizacji procesów, który może dotyczyć całego magazynu lub centrum dystrybucyjnego. Analogicznie można zdecydować się również na projektowanie centrów logistycznych lub wybranej strefy, bądź stref w magazynie, a także zakładów produkcyjnych z ich rozkładem, ciągów produkcyjnych i technologicznych, z logistyką zakładową/wewnętrzną. Projektowanie systemów i procesów logistycznych daje wiele możliwości, jednak zanim się do niego przystąpi, należy uwzględnić, m.in.
• rodzaj produkcji,
• branżę.
• strukturę i wielkość działalności,
• strukturę wytwarzania oraz samego produktu,
• dostawców i odbiorców, a także ich wymagania,
• odbiorców wewnętrznych i zewnętrznych z perspektywy poziomu obsługi logistycznej
• koszty obsługi logistycznej.
Projektowanie centrów logistycznych obejmuje layout magazynu, czyli projekt optymalnego rozplanowania i zagospodarowania przestrzeni w magazynie. Składa się na niego rozmieszczenie stref i ciągów komunikacyjnych w sposób pozwalający na optymalizację zasobów (zwłaszcza przestrzeni) oraz realizowanych procesów logistycznych. Koncepcje i projekty logistyczne pozwalają na stworzenie efektywnej infrastruktury magazynowej, dostosowanej do specyfiki działalności i dynamicznych potrzeb rynku.
Plan sieci dystrybucji
Aby zapewnić efektywność łańcucha dostaw, wynikającą m.in. z projektu i logistyki, warto zrozumieć, czym jest sieć dystrybucji. To zestaw powiązań między różnymi przedsiębiorstwami, które mają na celu skuteczne i wydajne dostarczanie towarów do Klientów. Koncepcja logistyczna opracowana przez zespół Chaingers stanowi doskonałe rozwiązanie dla struktury dystrybucyjnej obejmującej punkty przeładunkowe, trasy dostaw oraz całą sieć operacyjną.
Czynniki uwzględnione w procesie projektowania planu sieci dystrybucji:
- • cele biznesowe, w szczególności w obszarze sprzedaży
- • obecne oraz prognozowane przepływy towarowe i materiałowe
- • posiadane i planowane zasoby oraz warunki brzegowe dystrybucji
- • najlepsze praktyki i doświadczenie z realizowanych projektów
Dobrze zaprojektowana sieć dystrybucyjna pozwala na optymalizację kosztów operacyjnych oraz zwiększenie satysfakcji Klientów dzięki terminowym dostawom.
Koncepcja logistyczna podstawą osiągnięcia wielowymiarowych efektów
Opracowanie koncepcji logistyki dla obiektu magazynowego, zakładu produkcyjnego lub
grupy obiektów funkcjonującej w ramach całościowej sieci dystrybucji oraz łańcucha
dostaw firmy. Projektowanie sieci logistycznej tworzone jest na podstawie analizy i
prognozy przepływów, analizy obecnych zasobów czy warunków brzegowych, a także
wiedzy i doświadczenia z podobnych projektów. Poprawnie wdrożona koncepcja
zarządzania łańcuchem dostaw umożliwia wykrycie ewentualnych nieprawidłowości oraz
pozwala przyczynić się do optymalizacji działań dystrybucyjnych.
Przykładowe projekty koncepcyjne:
- • centrum usług fulfillment
- • logistyka zakładu produkcyjnego
- • lokalizacja cross-doków
- • zasady planowania tras dostaw
Dobrze zaplanowana sieć logistyczna pozwala na zwiększenie efektywności operacyjnej oraz minimalizację kosztów związanych z transportem i magazynowaniem. Wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak systemy zarządzania magazynem (WMS) czy analiza danych w czasie rzeczywistym, dodatkowo wspiera optymalizację procesów logistycznych w produkcji.
Rzetelna logistyka zakładowa
Skrupulatnie zaplanowana logistyka dystrybucji i jej projekt to nie wszystko! W codziennej pracy przedsiębiorstw, które zajmują się realizacją zamówień, istotne jest zadbanie o odpowiednią strategię zarządzania procesami wewnątrz własnej firmy. To właśnie oferuje logistyka zakładowa. Jej plan zakłada skuteczne przygotowanie oraz koordynowanie produkcji i dostaw przy jednoczesnym monitorowaniu skuteczności czy wydajności wszelkich działań. Przy wykonywaniu projektu kadra Chaingers bierze pod uwagę indywidualne cele biznesowe oraz możliwości przedsiębiorstwa.
Specyfikacja przetargowa
Przełożenie masterplanu logistycznego magazynu lub zakładu produkcyjnego na język zapytania ofertowego.
Dokładne sformułowanie składowych infrastruktury magazynowej i wyposażenia, w tym automatyki magazynowej, będące wynikiem optymalnego projektu funkcjonowania magazynu, stanowiącego spójną koncepcję do zaimplementowania.
Specyfikacja przetargowa, poza wyposażeniem obiektów magazynowych i produkcyjnych, może także dotyczyć łańcucha dostaw oraz dystrybucji i obejmować na przykład usługi logistyczne, spedycję czy środki transportu.
Specyfikacja umożliwia przeprowadzenie przetargu i zapewnia porównywalność ofert.
Specyfikacja wymagań dla systemu WMS
Projektowanie IT obejmuje także specyfikacje wymagań dla systemów wspierających zarządzanie łańcuchem dostaw, dystrybucją i transportem oraz analizy biznesowe / BI w obszarze logistyki. Ważnym aspektem rozwoju koncepcji i strategii logistycznej jest analiza wymagań firmy. W kontekście systemów WMS istotne jest zapewnienie pełnej kontroli nad projektowaniem łańcucha dostaw i procesami magazynowymi. Integracja systemów sieci dystrybucji z innymi narzędziami IT, takimi jak ERP czy systemy analityczne, umożliwia lepsze planowanie oraz podejmowanie decyzji opartych na konkretnych danych.