Problemy i wzywania
Zarządzanie łańcuchem dostaw, czyli SCM (Supply Chain Management) to rozporządzanie przepływem towarów, danych oraz środków finansowych związanych nie tylko z transportem gotowych produktów do punktów dystrybucji, ale także surowców niezbędnych do ich przygotowania.
Organizacja łańcucha dostaw może obejmować:
- – zamawianie,
- – zarządzanie cyklem życia produktów,
- – planowanie łańcucha dostaw (m.in. uzupełnianie stanów magazynowych),
- – logistykę (transport, zarządzanie dostawami),
- – rozporządzanie zamówieniami.
Coraz więcej firm korzysta z automatyzacji łańcucha dostaw. Polega ona na wykorzystywaniu automatycznych urządzeń oraz programów do zarządzania towarami, np. zapasami na bieżąco.
To inteligentne rozwiązanie, które:
- – wspiera zarządzanie łańcuchem dostaw,
- – optymalizuje koszty,
- – poprawia obsługę klienta,
- – zwiększa efektywność pracowników,
- – minimalizuje ryzyko błędów,
- – przyspiesza procesy.
Niezbędnym procesem w całej logistyce jest również mapowanie łańcucha dostaw który polega na systematycznym dokumentowaniu oraz analizowaniu danych, działań i poszczególnych etapów wchodzących w zakres tego łańcucha dostaw.
Jak możemy pomóc?
• Quick-check logistyki przedsiębiorstwa
• Audyt łańcucha dostaw / sieci dystrybucji
• Audyt zarządzania transportem
• Optymalizacja ‘ostatniej mili’
• Due dilligence logistyki przedsiębiorstwa
• Strategia łańcucha dostaw
• Lokalizacja magazynów centralnych
• Analiza i decyzja ‘samemu czy outsourcing’
• Konsolidowanie magazynów
• Plan sieci dystrybucji
• Lokalizacja cross-doków
• Zasady planowania tras dostaw
• Projektowanie IT / specyfikacja wymagań
• Realizacja przetargu na usługi logistyczne / outsourcing
• Ocena i rekomendacja wyboru lokalizacji magazynowej
• Przeprowadzka i konsolidacja magazynów