Budowa Centrum Dystrybucji i związana z nią centralizacja logistyki niewątpliwie ułatwi nam realizację planów rozwojowych firmy. Znaczne podniesienie jakości operacji logistycznych przy zoptymalizowanych kosztach ich prowadzenia stanie się kluczowym czynnikiem, budującym przewagę konkurencyjną ASAJ.

Kamil Kulma
Dyrektor zarządzający

Klient

ASAJ to polska sieć handlowa z branży elektrotechnicznej. Działa od 1990 roku. Obecnie posiada 22 filie, w tym 3 magazyny regionalne, a asortyment obejmuje 75 tys. aktywnych SKU.
W 2021 r. ASAJ zrealizował około 2 mln wydań.

Cel

Przygotowanie zdolności logistycznych firmy ASAJ na dalszy wzrost obrotu i sprzedaży, w tym: poszerzenie asortymentu, modyfikację istniejących kanałów sprzedaży, rozwój nowych kanałów.
Koncepcja Centrum Dystrybucji ma przygotować ASAJ na podjęcie racjonalnej decyzji o kształcie i koszcie inwestycji.

Zakres

  • Określenie racjonalnej powierzchni i kubatury Centrum Dystrybucji
  • Decyzja o kształcie procesów i zastosowaniu właściwej technologii
  • Dobranie odpowiednich systemów automatyzujących wybrane procesy
  • Ocena wpływu na wymagania wobec systemu WMS
  • Analiza ryzyk operacyjnych i systemowych
  • Analiza wariantów konfiguracji
  • Roadmapa wdrożenia

Rezultat

  • Obliczenie zapotrzebowania nowego Centrum Dystrybucji na powierzchnię
  • Porównanie kosztów rozwiązań automatyki magazynowej
  • Strategia umiejscowienia Centrum Dystrybucji
  • Layout Centrum Dystrybucji
  • Specyfikacja dla nowego systemu WMS
  • Specyfikacja wyposażenia
  • Szczegółowy harmonogram wdrożenia

Kontakt w sprawie oferty

Bartosz Jacyna
Partner, Business Development